Optymalizacj treści .
Tym oto sposobem doszliśmy do najważniejszej kwestii , gdyż to właśnie treść jest najważniejszym elementem każdej strony www . To właśnie jej szukają internauci w sieci , to właśnie ona zarabia dla Ciebie pieniądze . Jest tylko jedna kwestia , która zdaje się być niejasna . Skoro treść strony internetowej jest przeznaczona dla użytkowników , to co ma ona wspólnego z optymalizacją ? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta . Celem wszystkich wyszukiwarek jest dostarczenie ich użytkownikom jak najbardziej wartościowych informacji na dany temat , dlatego główny nacisk kładą właśnie na badanie treści strony . Aby wyszukiwarki uznały naszą stronę www za wartościową ( tzn. umieściły ją w rankingu na interesujące nas słowa lub frazy kluczowe ) , niezbędne jest zastosowanie się do kilku bardzo ważnych zasad :
Meta tagi .
Description . Prawdą jest , że wyszukiwarki nie zwracają już większej uwagi na meta tagi , ale i tak warto je starannie dopracować . Description jest bardzo ważny , gdyż pojawia się jako opis strony w rankingu wyszukiwania ( zwłaszcza u Google ) . Jeśli wyszukiwarka go nie znajdzie , to w opisie pojawi się przykładowy tekst wycięty z naszego serwisu , a to z punktu widzenia czytelnika raczej nie jest zachęcające . Oczywiście chyba jasne jest , ze w opisie powinny znajdować się słowa kluczowe . Keywords .Słowa / frazy kluczowe powinny być zgodne z treścią serwisu i koniecznie należy opracować je z osobna dla każdej podstrony . Należy też zwrócić szczególną uwagę na to aby słowa kluczowe zawarte w Keywords koniecznie pojawiły się w treści ( sekcji body ) danej podstrony . Niedopilnowanie tego może grozić wykluczeniem strony z rankingu .
Tytuł strony .
Jest to bardzo ważny element zarówno strony jak i optymalizacji . Jest pierwszym tekstem , jaki pojawia się na liście wyszukiwania , dlatego poza jego walorami związanymi z pozycjonowaniem , powinien on również zachęcać czytelników do zapoznania się z treścią strony www . Powinien składać się on z 3 do 10 słów , w których koniecznie muszą znaleźć się słowa kluczowe na które będziemy pozycjonować nasz serwis . Bardzo ważne jest , aby słowa ( nie tylko kluczowe ) , które pojawią się w tytule strony internetowej , znalazły się również w jej treści , gdyż w przeciwnym razie wyszukiwarki mogą uznać naszą stronę za spam .
Nagłówki i wyróżnienia.
Nagłówki pełnią w stronach www taką samą funkcję jak w zwykłych książkach , czy artykułach . Z punktu widzenia pozycjonowania są one dobrym miejscem na umieszczenie najbardziej interesujących nas słów kluczowych . Warto też stosować wyróżnienia ( pogrubienia , podkreślenia , pochylenia ) . Nie mają one aż tak wielkiego znaczenia jak nagłówki , ale poza pomocą w optymalizacji sprawiają , że tekst jest bardziej czytelny .
Linki .
Rozróżniamy dwa rodzaje linków : linki zewnętrzne ( prowadzące do innych stron internetowych ) i linki wewnętrzne ( prowadzące do poszczególnych podstron serwisu ) . Linki to zdecydowanie najważniejsza sprawa w pozycjonowaniu . To właśnie na podstawie ich liczby , oraz wartościowości stron , które do nas linkują , Google określa atrakcyjność serwisu , co ma kolosalne znaczenie w ustalaniu rankingu . Ważne jest to , aby w tekście linku znalazły się słowa kluczowe . Prawdopodobnie to na podstawie słów zawartych w linkach wewnętrznych i zewnętrznych Google określa tematykę strony .